Snøscootertur upp på lilla Marlene



Vilken fantastisk tur man har ibland. Jag tog mig en promenad ut i ett strålande væder. Turen blev faktiskt tre timmar lång. Min plan var att ta skidliften upp till toppen av lilla Marlene, ett fjæll strax utanfør Nuuk. Så blev det inte utan det blev mycket bættre æn så, jag fick åka snøscooter upp till toppen med Jens, 20 årig grønlænning som ska påbørja en utbildning i Sevice management på Campus i Helsingborg i september 2009. Inviterade honom naturligtvis på middag i høst. Fick taget fina bilder, beskåda den øvervældigande utsikten ut øver Godhåbfjorden och staden Nuuk samt fræmst av allt uppleva en adrenalinkick av sjælva snøscooter åkturen. Det gick fort och svængarna var kraftiga, den kyliga vinden slog mot ansiktet. Hærligt, hærligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0